träningsdagbok 11 och 12/4

11
Idag var jag och abbeman inne och hoppade. Han kändes fin! jag hoppade2 hinder som stod som ett V på medellinjen så man kunde rida i en åttvolt. Allt kändes jättebra och jag hoppade 80 cm som högst. Det kanske inte är så högt, men jag hoppar ju vanligtvis inte abbe för att han gärna kryper så tätt inpå hindrena när det börjar bli högre. Men idag kändes det jättebra!
Jag tänke jogga runt och cantra imorgon.

12
Idag red jag och abbe ut i spöregn, vi var ute i 5 km 360m och 44 minuter för att vara exakt^^ Hade på ett gpstrackingprogram=) Jag hade det snurrade betten som jag fått låna av louise och han tuffade på bra. Blev något starkare än önskvärt men han trivs verkligen med det bettet. han stretar inte och håller huvudet stilla i skritten. Det märktes att vi hade ridit på bana dagen innan.
En tråkig sak är att hans ryggont inte gått över, fastän att jag försöker använda dressyrsadeln så mkt som möjligt. Han är varm precis där bossorna trycker längst bak på sadeln. Han ömmar inte lika mkt längre men det oroar mig lite att det är varmt... Jag har ändå linimentat och hållt det varmt med täcken ett tag nu...
Kanske ska rida barbacka ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0