träningsdagbok 23/3-4/4

Ojoj, inte haft en sekund över att skriva någon träningsdagbok på massa dagar...

23
Abbe 60 min klättring för att få upp muskulaturen i ryggen på honom för att bättra på galoppen.
Dressyr med jimmy stod på schemat på specialidrotten och han var jätteduktig. Det klickade verkligen denna gången och han GALOPPERADE!!

25
Abbe skogen i 60 minuter, skrittade mest då det var väldigt halt.

28
Skogen abbe i 80 minuter bara skritt då de var suuuuperhalt. lång tygel hela tiden.

29
Hoppade upp barbacka och möttes av en superöm rygg.. abbe har ont och jag skrittade honom och linimentade och så fick han stå med täcke inne på natten. Tror att det kan vara hoppsadeln i samband med att han halkat när vi ridit dagen innan.

30
Skrittade abbe för hand i 40 minuter med liniment och ylletäcke.

31
red i dressyrsadeln och abbe kändes fin och rund, kunde påde skritta trava och galoppera utan att ryggen kändes av speciellt mycket. 45 minuter. liniment på ryggen och stalltäcke på natten.

1/4
red abbe i dressyrsadeln samma runda och på samma sätt som gårdagen och han kändes bättre. liniment på ryggen och stalltäcke på natten.
Risja fick en sista chans på hoppspecialen på kvällen, hennes bockningar och krumsprång och vägringar har gjort mig osäker och jag behöver en häst som är säker och trygg. Hon skötte sig finfint idag och gjorde inte en enda grej och hon får stanna kvar med mig ett tag till =)

2/4
Lasta på abbe på transport och in till ridhuset och mjuka upp inför morgondagens tävling. det blev 45 minuter mjukgörande och lösgörande arbete med mycket skänkelvikningar öppno och bågar. Han var lite stel i vänster och bet fast i bettet.

3/4
TÄVLING!
Abbe var spänd och gick emot handen i lb:0 och där kom jag kom jag 2a med 1 poäng från ettan. dock ingen rosett då vi bara var 4 startande. Fick 62%
la:1 var han som jag förväntat mig, Dock över förväntan i galoppen. Nu är hans goa galopp påväg tillbaka! Han gick lite mot hand men jag fick beröm för en taktmässig häst i helhetsintrycket och det känns skönt att min träning gett resultat. Jag fick 63% i denna klassen.
Jag behöver jobba med att rida upp program och tävla mer så att jag inte spänner mig inne på banan.
JAG ÄR JÄTTENÖJD!

4/4
Prommade raskt i skogen med Stina och Äxit.

2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0