träningsdagbok 23/2-11

Idag hade vi hoppning på specialidrotten (lägger ut övningen när jag inte dör av trötthet) och jag red ixi för första gången på typ hundra år. Mitt enda riktiga mål med detta pass blev att kunna sitta ner i hans "hemska" sadel utan att skumpa iväg ( han har en allroundsadel som inte ger stöd ngn stans och är jätteglansig så man glider iväg, sen hjälper det inte att han har traven från hlvttet och tar typ sextioåtta meter långa travsteg.) Jag gav mig helt enkelt f*n på att jag skulle sitta lika bra som jag gjorde på DM:et då jag ade min underbara dressyrsadel. och det gick. Jag hade tillochmed hoppläder;) Det är lite kul när man blir en "idol" på ridskolan för att man kan sitta ner i en viss hästs trav:P

när man rider Ixi så ligger han på i handen ganska mkt till en början och jag kände direkt vilken skillnad i styrka jag har i mina armar och händer, vänsterhanden/armen dog efter typ 5 minuter och jag hade konstant kramp hela ridpasset... =(
Ixi fick grym galopp när vi väl började hoppa, vi hade hinder på ca 60 cm och han brukar bara häva sig över när det är så lågt. men idag var han riktigt cool och taggade mot varje hinder och taxerade helt själv tillochmed.

Jag började få ont i magen och må illa när vi väl började hoppa och det gick inte över förrän sent på kvällen.

Abbeman blev longerad idag för att jag mådde så dåligt, han är helknäpp och fattar inte superdupermkt hur man ska göra. Lixom varför springa runt i en ring när matte kan springa efter mig istället? ;)


jag och ixi på WE-träning i somras=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0