Träningsdagbok 18/3

Idag var det hoppspecial.
Jag hade risja som vanligt och vi gjorde denna övningen

Det är en jumpclubövning och den går ut på att ha jämn galopp och rytm. i slutet så ska man ta med hindret utmed långsidan och strunta i volterna.
Risja var duktig, men hon vägrade 2 ggr och bockade massor. Tillochmed efter hinder. sånt är lite jobbigt tycket jag. Hon är väldigt svår att få helt balanserad och lägger sig på bogarna så då får hon ju lätt att bocka.

Jag fick väldigt ont i höften efteråt då jag sträckt mig från vägringarna och bockningarna.
Jag red utan sporrar, i vissa tillfällen behövde jag dom men det funkade bra utan.

Vi hade inte marina idag heller, och jag känner direkt när jag ska hoppa och jag inte har henne med mig att självförtroendet börjar tryta. Men det är väl en vanesak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0