träningsdagbok för hela förra veckan, vecka 9

Måndag: Idag började dom ta skog uppe hos oss (jippie!! snart får vi ridbana!!) Och abbe var jätteskitzo för han hörde jludet från maskinerna hela tiden. Det gick inte att jobba på med någonting, jag kunde inte ens göra halt för då spatserade han bara runt och försökte resa sig. Jag skulle rida förbi ett hus där en kille nyss flyttat in. Hans pappa har detta företag http://www.nybergsmotor.se/ . Där håller de iallafall på med att bygga ett garage och det är ju skitläskigt där ju så jag hoppade av. sen gick vi lugnt och stilla förbi och jag stannade för att abbe skulle få lukta på en container. Självklart öppnar då mamman till han som bor där dörren och kastar ut massor av platskassar... hade jag inte hållt i tyglarna med båda händerna hade han vart påväg hem utan mig:P
Jag hade ont i vänster arm och axel och abbe var ju bara spänd. red typ 45 minuter

Tisdag:
Idag gav jag mig den på att abbe skulle kunna jobba utan att bry sig om skogsmaskinerna. Det gick skiiiiitbra! Jag försökte bara slappna av i armarna, då jag spänner mig för att jag får ont, spänna magen och bara gunga med honom. Helt fantastik känsla=) Idag hade jag även preparerat vänster arm och axel med tigerbalsam. gjorde mycket halter och igångsättningar, öppnor och slutor. Påväg hem blir han alltid lite på tårna så det utnyttjade jag för att försöka locka fram den där lilla lilla början till passage=)
Abbe var duktig och jag likaså, jag tänkte jobbat vidare med detta på onsdagen men så blev det inte.
Jag red i ca 50 minuter.

Onsdag: Fick världens migränattack så jag red inte idag.

Torsdag: Red en runda i skogen med min faster. Abbe var jättestark som han brukar bli när vi har kompis med oss. Vi mötte en skitstor skogsmaskin så vi hoppade av och ledde hästarna förbi, men de brydde sig inte ett jota om den där bamsemaskinen. DUKTIGA PÅLLAR!!

en sån här fast nyare och lite större med massor av lampor mötte vi:P

Fredag: Abbe fick vila och jag red Zakira med i min lilla kusins grupp, övningen som de gjorde passade inte henne. MAn skulle galoppera upp på medellinjen bryta av till trav och fatta den andra galoppen. Zakira tyckte inte hon behövde göra detta så hon gjorde caprioller och luftsprångn och bockade istället. Varför inte lixom, hon är ju bra på det med;) Självklart red jag barbacka och ridläraren blev lite orolig att jag skulle åka av, men jag har vääärldens balans;)
På kvällen hade vi hoppspecial och jag red Risja

De blå är rättupp, grönt är plank, brunt är oxen och röda är bommar.
Vi började jobba med studsserien och risja skötte sig bra. Sen gick vi över till volten som var vääääldigt liten. Man var verkligen tvungen att tänka ordentligt när man red där. Risja är lite stel i sidorna så hon blev skitarg när jag försökte vända runt henne med skänklarna och hör och häpna. Hon började bocka?! Jag visste inte att hon kunde sånt;) hursom helt. Hon var allmönt tittig och tillochmed vägrade en gång. Inte likt henne, men det är pälsfällning nu ju.
Jag Tyckte det gick bra ändå=)
Vi red i lite mer än en timma=)

Fina Risja!

Lördag: Idag var det dressyrkick off för Jenny Johansson Och abbe fick verkligen jobba på, det märks att han inte har mycket muskler nu när vintern nästan är över. Vi jobbade mycket med sidvärtsrörelser och tempoväxlingar.
red i ca 1 timma där med och jag hade sjukt ont i vänster armen.

Söndag: Idag red vi upp ett program, först en gång då jenny satt och kommenterade och sedan en gång då vi fick ett protokoll. Abbe släppte till bra i traven idag med i galoppen ville han inte riktigt slappna av, men som sagt, det saknas mycket muskler på honom än.

Kommentarer
Postat av: Hanna

du kan omöjlit mena att Zakira är bra på caprioller!:D hahaha

2011-03-08 @ 18:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0